2013. szeptember 26., csütörtök

Gyerekkori ízek

Mint az ennyi idő és ennyi recept múltával azt hiszem már nyilvánvaló, ritkán főzök a tradicionális magyar konyha, vagy épp az ún. "házias ízek" világa szerint. Inkább kísérletezem. De azért nekem is vannak gyökereim a főzésre vonatkozóan is, csak nem olyan látványosak. Főleg, mivel ha hagyományos ízeket szeretnék a gyerekkoromból, akkor elég hazamennünk és a szüleim, vagy nagyszüleim vagy most már anyósomék közreműködésével már ehetem is a megszokott, szívemnek kedves ételeket. :) De azért néha saját otthonunkban is megkívánom őket. Így történt ez valamelyik hétvégén. Eszembe jutott nagymamám tejfölös karalábé levese. Imádtam gyerekkoromban. A helyzet komikumát az adta, hogy a karalábét nem szerettem. Abból alig voltam hajlandó pár falatot megenni, de a levét és a galuskát, na azt már annál inkább. :) Erre a levesre kívántam rá. Ezért úgy döntöttem, jobb, ha rögtön a forráshoz fordulok, hát elkértem nagymamámtól a receptet.
Azért jó szokásomhoz híven ezen is alakítottam egy keveset, mivel a karalábé mellé kukorica is került bele, de mondhatom, nem ártott neki. A galuska pedig tönkölylisztből készült. :) A neve egyébként - mint így megtudtam -, csalóka, mivel igazából tejjel készül és nem tejföllel (bár azzal is lehet behabarni), de így volt az igazi. :)

Tejfölös karalábé és kukorica leves tönkölygaluskával (kb 2 liter leves - 6 fő)



- 1 jó nagy karalábé (32 dkg megpucolva)
- 1 cső kukorica (leszemezve 18 dkg)- 3 dl tej
- 1 tojás
- 1 tk vaj
- 5 dkg tk tönkölyliszt
- 2 ek fehér tönkölyliszt a rántáshoz (2,5 dkg)
- olívaolaj

A karalábét megpucoljuk és kb 1 centis kockákra vágjuk. A kukoricáról levagdossuk a szemeket és leöblítjük jó alaposan. Fazékba tesszük és felöntjük annyi vízzel, amennyi 1-2 ujjnyira elfedi. Sózzuk és közepes lángon addig főzzük, amíg a zöldségek roppanósak nem lesznek benne. Ekkor felöntjük a tejjel és újra összeforraljuk. Közben rántást készítünk a fehér tönkölylisztből és ezzel sűrítjük a leves. A tojást, az olvasztott vajat elkeverjük a tk tönkölylissztel és kevés sóval, majd a forrásban lévő levesbe adagoljuk kiskanállal. Miután a galuskák feljöttek a leves tetejére, még 2 percig főzzük és kész is.

CH tartalom: 6 fő esetén 1 adag 21 g CH-t tartalmaz (ebből 2,5 g gyors CH)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...