2011. július 21., csütörtök

Kérgesen

Régóta terveztem már, hogy készítek egyben sült karajt. Igazából nem nagyon csináltam még korábban, csak egy alkalommal, amikor a térdműtétemet követően már borzasztóan untam, hogy nem ehetek házi kosztot, legalábbis nem a sajátomat, viszont ácsorognom még nem szabadott. Ezért olyat kellett készítenem, amivel nem kell sokat bíbelődni a konyhában, a frigóban pedig csak sertés volt, így lett belőle egyben sült karaj.
Minden esetremagamban régóta elképzeltem egy zöldfűszerkéregben sült karajt. Megfelelő receptet nem találtam, így rögtönöztem. Nekünk ízlett. :)

Zöldfűszerkéregben sült karaj


- 50 dkg sertéskaraj
- nagy marék tetszőleges zöldfűszer (nálam: bazsalikom, snidling, oregánó, kakukkfű, rozmaring)
- 2 tk dijoni mustár
- 2 ek citromlé
- 1 gerezd fokhagyma
- só, bors
- 1 ek olívaolaj + a sütéshez

A zöldfűszereket felaprítjuk, elvegyítjük 1 káséskanál sóval, kevés őrölt borssal és a zúzott fokhagymával. A húst bedörzsöljük a citromlével elvegyített mustárral, majd beleforgatjuk a zöldfűszerekbe. Hűtőben 1-2 órát pihentetjük.
Serpenyőben minden oldalanként 1-2 percig pirítjuk a húst, majd 180 fokos sütőben lefedve 40 percig sütjük

Köretként a kedvenc tejszínes rakott krumpli illik hozzá.

a fűszerkéreg hozzávalói:

felaprítva:

bepácolva:

a végeredmény:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...